Jak wymienić pompę wspomagania Audi

Właściciele Audi A3, którzy nagle podczas jazdy czują, że stracili dawny poziom sterowności i skręcanie stało się utrudnione, mogą być pewni, że wiąże się to z awarią układu wspomagania. Nie należy tej kwestii bagatelizować, ponieważ to prawidłowe działanie tego układu w dużej mierze zapewnia nam bezpieczeństwo. Jeśli nie działa on sprawnie, jesteśmy o wiele bardziej narażeni na wypadki czy niebezpieczne sytuacje na drodze.

Wymiana pompy wspomagania

regenerowana pompa wspomagania audiDlatego gdy tylko sterowanie naszym Audi A3 będzie utrudnione lub podczas jazdy usłyszymy podejrzane szumy i piski, powinniśmy od razu udać się do warsztatu samochodowego, w którym zdiagnozują dla nas przyczynę problemu. Najczęściej jest to awaria pompy wspomagania czyli elementu podstawowego tego układu. A rozwiązania tej sytuacji są dwa. Po pierwsze, możemy wymontować niesprawną pompę i zamontować nową. Po drugie – możemy niesprawną pompę oddać do regeneracji. Taka regenerowana pompa wspomagania Audi A3 wytrzyma jeszcze przez następne lata, dlatego jest to dobry wybór, zwłaszcza że usługa regenerowania obecnie nie jest droga. Na samym początku pracownicy warsztatu zdemontują pompę – pozbywając się po kolei wszystkich elementów.

regenerowana pompa wspomagania audiPraca rozpoczyna się od odpięcia kabli układu wspomagania od silnika oraz opróżnieniu zbiornika z płynu wspomagania, a dopiero potem można zająć się demontażem. Wszystkie elementy należy dokładnie oczyścić ze smaru oraz innych zanieczyszczeń – i dopiero po tym możemy ocenić wizualnie, czy nadają się one do użytku czy może są niesprawne. Profesjonaliści dobrze znają się na rzeczy i nie popełnią błędu. Te elementy, które da się naprawić – są naprawiane. A jeśli się nie da – wymieniane na nowe. Po złożeniu wszystkich części w całość (należy tutaj uważać, aby każda śruba znalazła się w odpowiednim miejscu! Inaczej pompa może nie być właściwie szczelna) montujemy pompę oraz dolewamy płynu wspomagania – powinien on być świeży, nie ten, który wcześniej odlaliśmy do zbiornika. Gdy po uruchomieniu usłyszymy szum pompy, może to oznaczać, że układ nie został odpowietrzony.

Problem mogą stanowić też zagięte przewody hydrauliczne. Należy pozbyć się przyczyn problemu, a następnie sprawdzić szczelność pompy. Jeżeli pompa przejdzie test – oznacza to, że jest sprawna, zatem została dobrze zregenerowana. Możemy więc z powrotem eksploatować nasze auto, ciesząc się ze sprawnego, bezpiecznego pojazdu. Z pewnością po dobrej regeneracji pompa powinna nam służyć przez następne długie lata zanim znów nastąpi jakaś awaria, której będziemy musieli się pozbyć.