Klasyka motoryzacji – Chevrolet Camaro

W 1965 r. Chevrolet ogłosił, że przygotowuje konkurencję dla popularnego Forda Mustanga. Chevrolet Camaro pokazano po raz pierwszy we wrześniu 1966 r. i w tym samym miesiącu trafił do seryjnej sprzedaży jako rocznik modelowy 1967, z silnikiem osiągającym 360 KM. Najbardziej charakterystyczna wersja pierwszej generacji Camaro to SS, z dwoma równoległymi pasami na masce, niefunkcjonalnymi wlotami powietrza i znaczkami SS. W sumie wyprodukowano ponad ćwierć miliona aut z tej generacji.

Samochody drugiej generacji, po wycofaniu przez rząd benzyny etylizowanej na początku lat 70., miały słabsze silniki, osiągające “zaledwie” 330 KM, zmienił się też nieco ich wygląd. Produkcję prowadzono w latach 1970-1981.

Trzecia generacja z 1982 r. to pierwsze Camaro w wersji hatchback i z fabrycznymi silnikami z wtryskiem paliwa. Najsłynniejsza wersja to IROC-Z, nazwana na cześć wyścigu International Race of Champions, który został zdominowany przez różne modele Camaro. Produkcja trwała do 1992 r.

Kolejna, czwarta już generacja pojawiła się w rok po zakończeniu produkcji trzeciej, a stylistyką mocno nawiązywała do lat 60. Po niej nastąpiła dłuższa przerwa, aż do 2006 r., kiedy zapowiedziano piątą generację Camaro. Ta pojawiła się na rynku trzy lata później, a stylistyką wyraźnie nawiązuje do pierwszych Camaro.

Rok 2011 to rok produkcji najmocniejszego jak do tej pory Camaro, ZL1 z silnikiem V8 i mocą 580KM.

Chevrolet Camaro  Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro